Hyundai predstavio plan razvoja za FCEV

• „FCEV Vision 2030“ naglašava posvećenost Hyundai Motor Group (HMG) da ubrza razvoj pogona na vodonik
• HMG proširuje svoje liderstvo u tehnologiji vodonika izvan transportnog sektora
• HMG će pronaći i druge kompanije koje bi snabdevala pogonima sa sistemom gorivnih ćelija – proizvođače automobila, bespilotnih letelica, brodova, viljuškara i generatora energije
• HMG ima za cilj da proizvede 700.000 jedinica sistema gorivnih ćelija godišnje do 2030. uključujući 500.000 jedinica za FCEV
• Pod „FCEV Vision 2030“, HMG će zajedno sa dobavljačima uložiti 7,6 triliona vona do 2030. godine, stvarajući novih 51.000 radnih mesta u procesu

SEOUL, 11. decembra 2018. – Hyundai Motor Group, koja uključuje automobilske brendove Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation, danas je objavila plan dugoročne mape razvoja „FCEV Vision 2030″, potvrđujući svoju posvećenost ubrzanju razvoja sistema pogona na vodonik, koristeći globalno liderstvo grupe u ovim naprednim tehnologijama.

U skladu sa mapom razvoja, Hyundai Motor Group drastično će povećati svoje kapacitete za proizvodnju pogona na gorive ćelije vodonika, do 700.000 jedinica do 2030. Godine. Takođe će istražiti nove poslovne mogućnosti za snabdevanje i drugih kompanija svojim sistemima pogona vrhunskog kvaliteta, uključujući tu i druge proizvođače automobila, bespilotnih letelice, plovila i viljuškara. Očekuje se da će potražnja za ove napredne pogonske sisteme biti i izvan sektora transporta, ova tehnologija će biti od značaja i za sisteme za proizvodnju i skladištenje energije.

,,Hyundai Motor Group, globalni pionir u komercijalnoj proizvodnji FCEV-a, hrabrim koracima napreduje ka realizaciji svog plana na polju naprednih tehnologija sistema pogona koji koriste gorive ćelije vodonika“, rekao je Euisun Chung, izvršni potpredsednik Hyundai Motor Group. ,,Mi ćemo svoju ulogu povećati preko sektora automobilskog transporta i igrati ključnu ulogu u tranziciji globalnog društva u čistu energiju, pomažući vodoniku da bude ekonomski održiv izvor energije. Uvereni smo da će snaga vodonika nadmašiti i transportni sektor i postati vodeći svetski ekonomski uspeh.“

Plan mape razvoja „FCEV Vision 2030“ će pomoći Hyundai Motor Group, a njeni dobavljači ulažu oko 7,6 triliona vona u istraživanje, razvoj i proširenje objekata, za koje se očekuje da će do 2030. stvoriti oko 51.000 novih radnih mesta.

Grupa planira da obezbedi proizvodne kapacitete od 500.000 jedinica godišnje za FCEV do 2030. godine, uključujući putnička vozila i komercijalna vozila, u očekivanju visoke potražnje za globalnim FCEV koja se povećavaju na oko 2 miliona jedinica godišnje u tom vremenskom periodu.

Kao prvi korak za ispunjavanje „FCEV Vision 2030“, HMG-ov proizvodni pogon Hyundai Mobis Co. danas je održao ceremoniju postavljanja temelja za svoju drugu fabriku sistema goriva u Čungjuu u Južnoj Koreji. Druga fabrika pomoći će kompaniji Mobis da poveća godišnju proizvodnju sistema sa pogonom na gorive ćelije vodonika na 40.000 jedinica do 2022. godine, u odnosu na trenutnih 3.000 jedinica.

Najvažniji podvig ove godine za Hyundai Motor na ovom polju je i lansiranje novog modela NEXO, druge generacije komercijalizovanog FCEV-a, unapređenu verziju već svetski priznatog modela Tucson FCEV koji je predstavljen 2013. godine. NEXO je izgrađen i konstruisan na Hyundai arhitekturi namenjenoj isključivo za vozila sa pogonom na gorive ćelije. Ova tehnologija i jedinstvena arhitektura obezbeđuje mnoge strukturne prednosti uključujući umanjenu težinu, povećan prostor u kabini i poboljšan raspored sistema goriva.

Grupa planira dalje unapređenje i nadogradnju sistema sa pogonom na gorive ćelije koji se koriste u NEXO modelima, tako da može odgovoriti na zahteve različitih industrijskih sektora.

U decembru je Hyundai Motor Group unutar grupacije osnovao i svoje novo odeljenje za razvoj i podršku proizvodnji sistema sa pogonom na gorive ćelije vodonika.

Zaštićeni sistem grupe kombinuje vodonično gorivo sa kiseonikom uzetim iz vazduha radi proizvodnje električne energije. Bez sagorevanja, sistem emituje samo vodu kao nusproizvod, a takođe i prečišćava zagađeni vazduh, čineći ge krajnjim izvorom čiste energije.

Uz visoku energetsku gustinu i jednostavnost punjenja goriva, vodonik bi pomogao u smanjivanju sveobuhvatnih troškova vlasnika automobile za oko 10 procenata za sva moguća transportna sredstva, uključujući vozne trake, brodove i viljuškare, prema studiji McKinsez & Company. Studija takođe procenjuje da će do 2030. globalno biti potrebno oko 5,5 miliona do 6,5 miliona jedinica sistema sa ovim pogonom.

HMG je jedina kompanija koja je osnovala postrojenje namenjeno komercijalnoj proizvodnji sistema sa pogonom na gorive ćelije. Sa izgradnjom dodatnih postrojenja za proizvodnju sistema sa pogonom na gorivne ćelije vodonika, Hyundai može brzo ciljati tržišni uspeh na globalnom nivou.

Globalna inicijativa vodećih kompanija u oblasti energetike, transporta i industrije, uključujući Hyundai Motor, predviđa da će godišnja potražnja za vodoničnim pogonima biti u stalnom porastu do 2050. godine, čime će se stvoriti raznovrsne mogućnosti za održiv ekonomski rast.